Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, April 27, 2010

23 tahun 1 minggu

"Happy birthday to you.... happy birthday to you.... happy birthday to cikgu Raihah" suara pelajar-pelajar 2 Jujur bergema di dalam kelas mereka pada 21 April tempoh hari. Mereka menyanyikan lagu tersebut sebelum saya melangkah masuk ke kelas mereka untuk mengajar Sains. Segan saya berdiri di luar ketika itu tapi dalam masa yang sama saya terharu dengan mereka. Bersungguh dan kuat sekali nyanyian mereka.

Pada petang itu, semasa pertandingan persahabatan bola tampar di Seri Mahkota, pemain-pemain perempuan bola tampar sekolah yang terdiri daripada 4 org pelajar cina... mengucapkan birthday secara berempat dengan aksi mereka yang comel di tepi gelanggang.

Inilah pengalaman pertama... mendapat ucapan birthday dari anak murid. Tidak kiralah ia ucapan nyanyian ke, aksi comel ke, ucap secara individu ke, ucap walaupun dah terlewat ke.. Terima kasih anak-anak muridku...

Terima kasih juga kepada kawan-kawan dan semua yang mengingati serta wish bithday saya... Thank you :)

Usia saya sudah memasuki 23 tahun. Semakin kurang usia di dunia. Suatu renungan yang kadang-kadang saya lupa untuk memikirkannya. Lagi-lagi bila keadaan sibuk begini.

'Bekerja umpama hidup seribu tahun lagi, beramal umpama nak mati seketika nanti'


"Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, Kami akan masukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Mereka beroleh dalam syurga itu pasangan-pasangan, isteri-isteri yang suci bersih, serta Kami masukkan mereka ke tempat yang teduh yang sentiasa dinaungi."
Maksud Surah An-Nisa ayat 57
[4:57]


2 comments:

Infant's steps said...

salam..
berusaha dan terus berusaha utk perbaiki iman..
awk perasan awk semakin jauh drNya pun dah merupakan satu nikmat besar dr DIA..maksudnya,DIA masih memberi peringatan kpd awk..so,sama2 kita hargai dan tdk sia2kan nikmatNya.. =)

kita nak exam mggu depan..doakan kita..heeeee...

Unknown said...

beshnyeee bila student2 yg celebr8 :)) tringat ms sy plan besday celebration utk cikgu azizul dl :D