Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, June 16, 2010

Rombongan ke Melaka

Alhamdulillah... result semester akhirku sudah keluar... Tiada apa yang mampu saya katakan kecuali ungkapan ALHAMDULILLAH. Saya panjatkan syukur kepada Allah, terima kasih untuk keluarga saya, Dr. Bakar, anak didik saya, rakan-rakan juga rakan serumah.

Nak cerita tentang pertunangan abang. Apa yang saya tahu sebenarnya tunang lebih baik tidak dihebah-hebahkan. Tapi bila dunia FB dah wujud ni, benda-benda ni dah tak jadi secret dah, tag sana-sini. Jadi saya cerita je la kat blog ni.


Pertunangan berlangsung pada 6 Jun 2010. Rumah tunang abang saya ituu di Melaka. Jadi mengambil masa dalam 2 jam suku dari JB.

Jom layan gambar.... hehehe.. Malas nak cerita sebenarnya...


Sireh Junjung. Hantaran saya yang buat. Huhu.. Saya buat saja. Bajet untuk dekorasi 7 dulang ini adalah RM120 termasuk lah beli bunga hidup, sireh, polistrin, riben, kartas crepe, bunga, daun dan bery-bery. Murah je kan. Ibu kata buat simpe je sebab tunang. Kalau ikut ibu 3 balas 5 je. Tapi atas permintaan pihak perempuan jadilah 7 balas 9.


Bagaimana barang-barang hantaran disusun dalam kereta. Disebabkan hanya dua kereta dari JB, kereta ayah dan kereta abang dan hanya kami berenam sekeluarga saja dari JB, jadi barang-barang hendaklah disusun dengan baik.

Bawah polistrin putih tu kek.... Huhu... memang kena hati-hati bawa hantaran ni.


Sesampai je di tol Simpang Ampat, kami berjumpa dengan makcik-makcik (adik beradik ibu) yang datang dari KL dan Negeri Sembilan. Seremban ke sini lebih kurang setengah jam saja. Tiada saudara dari Kemaman. Jauh.

Yang pegang dulang ni semua sepupuku sebelah ibu.


Pelamin pertunangan.

Hantaran belah perempuan. Comel-comel. I like ...




Sekian....

4 comments:

IZZ HAZWANI. said...

hantaran tu comelll sangat
ahaha rase mcm maen tunang2 pulak
:PP

ehem lelaki yg depaan sekali dlm gmbar yg last tu pon comel
oh ye termasuk cegu raihah!
hehehe

Infant's steps said...

salam..
ei,kita baru perasan muka kakak awk mcm muka awk..hehe..
bgs la tak byk kos utk wat hantaran..jimat duit..tunang abg awk yg duk paling hujung dlm gmbr last ke??

Raihah Rosli said...

izzati: hntrn tu mmg comey2.. haha... men tunang2 bleh..tp izzati blom lyk tunang lg... hehehe.. kne stdy dulu yer comey... boy yg dpn skali tu adek ckgu la... eh , ckgu comey eh? hehehe

azaty: mne de sme.. beta bangkang sekeras2nye.. hehehemmg jimat.. mk kite kate , tunang ni simple2 jer.. a..ah.. tu la tunang abg kite..

Raihah Rosli said...

izzati: hntrn tu mmg comey2.. haha... men tunang2 bleh..tp izzati blom lyk tunang lg... hehehe.. kne stdy dulu yer comey... boy yg dpn skali tu adek ckgu la... eh , ckgu comey eh? hehehe

azaty: mne de sme.. beta bangkang sekeras2nye.. hehehemmg jimat.. mk kite kate , tunang ni simple2 jer.. a..ah.. tu la tunang abg kite..