Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, October 18, 2010

Konvokesyenku


*TERIMA KASIH*
16 Oktober 2010. Akhirnya pada petang itu saya dengan rasminya sudah bergelar graduan. Alhamdulillah. Setinggi-tinggi syukur saya panjatkan kepada Allah. Kerana dengan izin-NYA, alhamdulillah saya berjaya melepasi tempoh 4 tahun itu :) Juga tak terhingga terima kasih atas kasih sayang yang ayah ibu berikan sehingga saya sudah pun bergelar graduan pada hari ini. Terima kasih juga buat pensyarah-pensyarah yang memberi tunjuk ajar serta bimbingan. Buat staf tak kiralah, staf pejabat ke, staf perpustakaan dan juga jaga.Sudah semestinya sepanjang empat tahun, sahabat yang sentiasa di sisi... tahulah bahawa kalian antara pendokong kuat kejayaan ini.



*KENANGAN*
1 tahun di kolej kediaman iaitu di Kolej Harun Aminurrashid. Manakala 2 tahun setengah di rumah sewa di Taman Nusa. Dan setengah tahun praktikum kat Kuantan. 1 tahun menaiki bas untuk ke kampus. Setengah tahun menggunakan kudrat kaki sepenuhnya. 2 tahun menggunakan khidmat basikal kesayangan. Dan setengah tahun berkereta sewaktu praktikum. Tak kira lah sama ada menggunakan kudrat kaki sepenuhnya, bas kitaran, basikal juga kereta... semua itu telah mematangkan saya. Sudah semestinya sahabat adalah sebahagian daripada kehidupan sewaktu di kampus. Kenangan-kenangan yang terhasil juga sungguh menyayatkan hati ini bila terkenangkan kembali. Tak kiralah kenangan manis mahupun pahit. Pahit juga harus dihargai , kalu tidak kita tak mungkin menghargai yang manis. Terlalu banyak nama untuk dituliskan. Sedari sem 1 hingga sem 8. Semuanya memberi kesan :)

*PERJALANAN SELEPAS INI*
Insya Allah, selepas ini ada amanah yang lagi besar. Saya mahu menjadi seorang guru. Guru yang matlalmatnya untuk mendidik anak-anak didik seterusnya mencari redha Allah dalam perjalanan hidup ini. Sewaktu di tahun 1 dan 2 pengajian saya memang bercita-cita mahu melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana. Namun begitu, apabila menjejaki hujung tahun 3 semangat itu seakan pudar. Atas sebab beberapa faktor. Saya sudah membuat beberapa perancangan kehidupan selepas itu. Namun, kadang-kadang apabila terlihat sahabat-sahabat meyambung perjalanan ke peringkat Sarjana, hati saya seakan terusik. Saya juga mahu lebih berjaya seperti mereka. Oleh itu, saya merangka semula perancangan kehidupan saya. Beberapa perancangan saya buat. Saya bermohon daripada-NYA agar saya membuat pilihan yang terbaik daripada perancangan-perancangan yang dilakarkan....



p/s: sangat sedih sbb tak amik pic dgn shud, cu n fan padahal msa study dulu sgt rpt :(

3 comments:

Infant's steps said...

salam..
tahniah!!
Smg kita sama2 bertambah jaya dlm hidup.. =)

Unknown said...

Tahniah :)

Raihah Rosli said...

azaty: salam . thankz :) insya Allah...

azilsah: thanks ye! tahniah jge utk awk yg bru konvo :)