Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, May 13, 2008

Driving Class!

Sabtu dan Ahad lepas aku belajar bawa kereta...huhu! Waaa...seriau! Aku takut la nak drive. Sebenarnya aku dah ade lesen. Dah abis lesen P pun bulan 4 thun lps. Aku amik lesen masa lps SPM ari tu. Tapi lps dpt lesen aku tak drive. Maklumlah masa tu ayah aku pakai UNSER... besar sgt aku nk drive. Aku drive UNSER masa blom dpt lesen utk bljr kat UTM. Lps pada tu aku tak bawa kete sampai la weekend lepas.

Skrg UNSER yang dlm gmbr tu dah takde, hanya tinggal kenangan. Ayah da jual, da tukar kete lain. Banyak kenangan bersama UNSER, sebab ayah guna UNSER semasa kami adik beradik membesar. Hampir 10 tahun UNSER tu berkhidmat tanpa banyak ragam, bermula dari 1999 hingga 2008.

Inilah lesen aku. Berabuk da lesen tu. Aku tak pernah guna utk tempoh 3 thun. Baru je 11 Mei baru ni aku manfaatkan balik. Tu pun utk bljr balik kat kawasan UTM. Aku takut nk drive. Sekarang aku berasa betapa nikmatnya kalo menjadi penumpang! Boleh tido, boleh mkn, boleh berangan dan yang penting tak payah serabut2 nk fokus kat jln. Susah bawak kete bagi aku , sebab kite kena kwl tangan, kaki dan mata. Dan yang paling penting, fikiran kita! Kalo lah aku orang kaya, aku nak pakai driver! Tapi, aku bole pakai driver dalam angan-angan aku je la. Mana la mampu. Kalo aku habis stdy nnti, aku hanya seorang guru (insya ALLAH). Seorang guru biasa, mana kaya, mana mampu pakai driver. Nak beli kereta pun sakit, inikan pula pakai driver. Huhuhu!

2 comments:

Infant's steps said...

baru nak berlagak kat awk kalau2 awk belum amik lesen..tajuk awk telah menipu kita..hehe..walau apa pun,yg pasti,kita akan pk 2-3 kali la kalau awk nak drive kita jejalan kat tmn u..haha..

Raihah Rosli said...

huhu...blgak!...kwang3
kite pun tkut nk drive....ape tah lg nk bwk org... tp kan mane la tau 1 0 2 week lg da ok... bley la bwk awk ...nk? hahaha