Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Thursday, July 24, 2008

Selawat Al Fatih

Aku bukan seorg yg alim bukn juga seorg yg warak. Aku juga baru saja kenal dgn selawat al fatih setahun lepas... Sedih dan kesian bukan? Sudah menikmati nikmat dunia ini selama 20 tahun.. tapi baru mengenali selawat al fatih. Aku mmg akui kelemahan diri dlm amaln agama...

Aku nk share info ngan org len ttg fadhilat membaca selawat al fatih.
Antara fadhilat apabila membacanya:
:: Membacanya 11 kali setiap selepas solat fardhu akan diampunkan Allah S.W.T dosa2 kecilnya di samping aman tenteram jiwanya ::

:: Membacanya 12 kali setiap hari insya ALLAH luas rezekinya dan selamat kelurganya dari kesusahan ::

:: Banyak lagi fadhilat nye.... ape yg penting....selawatlah ke atas Nabi Muhammad S.A.W ... moga mendapat syafa'at drpd Baginda ::

Aku pernah terbaca ttg kewujudan pelbagai jenis selawat dan asal-usulnya. Mungkin ada yg persoalkan ttgnya... sejauh mana fadhilat itu benar. Utk tahu lbih lanjut, klik sini.

Pendapat aku sbg manusia yg daif dan hina ini... bacalah apa saja selawat... selagi ia mendekatkan ak dgn kebaikan... lebih baik drpd ak menyanyi lgu yg ntah ape2..bukankah begitu?

No comments: