Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Thursday, July 23, 2009

Misi Yang Bukan Rahsia Lagi

Rasanya misi rahsia ku dah tak jadi misi rahsia sudah. Dengan ini diumumkan bahawa misi rahsia itu ialah 'Misi Diet'. Huhu.... malu sebenarnya nak bagi tahu tapi rasanya lama-kelamaan orang baca blog ini akan dapat agak apakah misi rahsia itu. Jadi, daripada orang main teka-teki , baik saya tulis je terang-terang.

Semoga apa yang saya tulis tentang usaha untuk menurunkan berat badan ini dapat mendatangkan manfaat sama ada kepada diri saya mahupun kepada yang membaca.


Baru bermula berdiet sebetulnya pada 19.7.2009 . Dan teman seperjuangan yang membakar semangat saya ialah Che Mas. Jadi, kami sama-sama memasak untuk mengawal jumlah kalori yang diambil. Walaupun berdiet saya masih lagi makan pagi, tengah hari dan malam. Cuma melakukan beberapa perubahan.


Insya-Allah jika saya hilang segan dan berani saya akan poskan di entry mendatang langkah-langkah ke arah menurunkan berat badan. Sekarang ini tak boleh cakap banyak, sebab tak nampak hasilnya lagi. Dalam usaha lagi... Meskipun saya tak akan mengkisahkan misi ini buat masa ini , setiap perkembangan misi ini akan diambil gambar supaya dapat diceritakan ke dalam blog ini bila misi saya terlaksana penuh.

Jadi, doakanlah saya berjaya... Misi ini memang memerlukan pengorbanan yang tinggi.





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Buka puasa hari ini saya berbuka dengan Nasi Goreng Pattani yang dikirim kepada Che Mas dari Restoran Cupak. Haish.... banyak kalori nasi goreng ini lebih kurang dalam 650 kalori ni. Nampaknya misi kali ini goyah kembali...


Dan malam ini, Fana bawa balik Big Apple Donuts.... nyummy....nyummy... Memang sedap sangat... Memang hancuslah misiku hari ini......... Tak apa, esok masih ada (~_*)


6 comments:

Infant's steps said...

kita ikut diet awk yg dulu la..tak mkn nasi n mkn sayur je..tapi kdg2 mkn je nasi n lauk yg berat..tapi mkn tak sampai mengenyangkan la..hoho..lbh kurg dlm sebulan turun 6 kg..terima kasih atas pengalaman diet mu dulu =D
tapi dah lama dah stop diet tu..n dah naik lbh kurg 1 kg kot..hoho..

mast^W said...

hihi..jgn lupa esok jdual misi kite..kul7am siap kat bsikal masing2!hii..kita ronda 1 tg.malim ni..begheh...!!!

Raihah Rosli said...

Azaty...
Awk tak yah diet lorh... Bukannye besr mane pun... Berkesan eh diet kite tu? Kite turun lah dalm 6-7-8 kilo. Pas benti til skrg nek blik dlm 5 kilo. Hahaha... Kite kuat makanlah!

Mast...
Orite! no hal.... x sbo doh ni!Hihi.

Unknown said...

selamat berjaya!

Mami Hadeef said...

Lebih berkesan, sila buat kerja dengan berpeluh ye.. anggap ianya exercise yg boleh mengeluarkan peluh..cuba iron baju untuk stok sebulan tanpa kipas di sebelah/atas, tanpa air sanquick satu jug, tanpa makanan di sebelah.. cube tengok, berkesan tak?? hehe..

Raihah Rosli said...

Aziyani...
Doakan yer Aziyani...tenkiu:)

Aniemz....
huhu.... mne bleh.... xthn... nnti gosok bju tak cukup stok sebulan.